ایمپلنت دندان، عوارض و جایگزین های ایمپلنت
نوشته شده توسط : faramarz

اما امروزه نصب ایمپلنت انقلابی در تعویض دندان ایجاد کرده است. قبل از کاشت دندان، افراد دارای دندان مصنوعی قادر به جویدن بسیاری از مواد غذایی نبودند. امروزه این مشکل به لطف استفاده گسترده از ایمپلنت های دندانی حل شده است. کوتاه‌ترین تعریف از ایمپلنت دندان ممکن است این باشد که "ایمپلنت یک دندان مصنوعی دائمی است که برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته که مانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کند، ساخته می‌شود."
جراحی ایمپلنت دندان روشی است که در آن میله های فلزی پیچی شکل جایگزین ریشه دندان می شوند. روکش های دندانی جایگزین دندان های آسیب دیده یا از دست رفته می شوند که شبیه دندان های واقعی هستند.

 کوتاه‌ترین تعریف از ایمپلنت دندان ممکن است این باشد که "ایمپلنت یک دندان مصنوعی دائمی است که برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته که مانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کند، ساخته می‌شود."دکتر مرتضی شمس پزشک متخصص ایمپلنت دندان در رشت است. با ویزیت رایگان میتوانید از خدمات ایمپلنت اقساطی در ر شت استفاده کنید

بهترین دکتر دندانپزشک زیبایی در رشت روی لینک کلیک کنید

https://drshamsdentist.com/%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa/

 



نحوه انجام جراحی ایمپلنت دندان به نوع ایمپلنت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان می تواند شامل چندین روش باشد. مهمترین مزیت ایمپلنت پشتیبانی کامل از دندان های جدید شماست. فرآیندی که نیاز به ترمیم استخوان اطراف ایمپلنت دارد. از آنجایی که این ترمیم استخوان به زمان نیاز دارد، این روند می تواند بین ۲ تا ۴ ماه طول بکشد.

شایع ترین دلایل محبوبیت ایمپلنت دندان در بین گزینه های دیگر برای جایگزینی دندان های از دست رفته ممکن است ظاهر نزدیک ایمپلنت دندان به دندان های طبیعی، شباهت عملکردی ایمپلنت های دندانی به عملکرد دندان های طبیعی، طول عمر ایمپلنت های دندانی و کمترین موارد باشد. درمان های پیچیده دندانپزشکی او می دانست که گم شده است.
قبل از ایمپلنت دندان، بریج های دندانی درمان رایج دندان های از دست رفته بودند. آکادمی ایمپلنت دندانپزشکی آمریکا (AAID) بیان می کند که میانگین طول عمر یک بریج 5 تا 10 سال و میزان شکست دندان ها با بریج یا پروتز پارسیل تقریبا 30 درصد است. از سوی دیگر، نه تنها طول عمر ایمپلنت دندان نسبت به سایر جایگزین های دندانی بیشتر است، بلکه ایمپلنت کم عارضه ترین جایگزین دندان در دنیای دندانپزشکی امروزی است.

طول عمر ایمپلنت دندان در صورت رعایت دستورالعمل های مراقبت از ایمپلنت دندان بیش از 30 سال است و حتی می تواند دائمی باشد. درست مانند طول عمر دندان های طبیعی که به عوامل زیادی بستگی دارد، طول عمر ایمپلنت های دندانی نیز تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله بهداشت دهان و دندان، مراجعه منظم به متخصص ایمپلنت دندان و عوامل خاصی است. مهارت های بالینی مانند مهارت و تجربه. از متخصص ایمپلنت دندان و همچنین بستگی به نوع ایمپلنت دندان دارد. به خاطر داشته باشید که حتی بهترین نوع ایمپلنت دندان در صورت رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان به دلیل عدم مهارت کافی متخصص ایمپلنت برای کاشت ایمپلنت می تواند منجر به شکست شود. 

هنگامی که یک دندان با ایمپلنت دندان جایگزین می شود، ایمپلنت استخوان فک را بدون آسیب رساندن به دندان تثبیت می کند. بر اساس AAID، میزان موفقیت درازمدت ایمپلنت های دندانی 97 درصد است. ایمپلنت‌های دندانی مشکلات مربوط به سایر روش‌های جایگزینی را از بین می‌برند و به افراد اجازه می‌دهند هر چیزی را با اطمینان بخورند. یک ایمپلنت می تواند جایگزین یک دندان از دست رفته شود، اما هر دندان بالایی یا پایینی را می توان با استفاده از چهار ایمپلنت جایگزین کرد. تعداد ایمپلنت هایی که هر بیمار نیاز دارد به کیفیت و اندازه استخوان فک او بستگی دارد. دندان های جایگزین شما به این پایه ایمپلنت متصل می شوند و پس از مدت کوتاهی می توانید مانند دندان های طبیعی خود بجوید.

ایمپلنت دندان نیاز به جراحی دهان دارد. در حین عمل، متخصص ایمپلنت دندان سوراخ کوچکی در استخوان فک ایجاد می کند و پایه ایمپلنت را با دقت به استخوان می پیچد. سپس لثه روی پایه ایمپلنت قرار می گیرد و زمان برای بهبود اسکار در نظر گرفته می شود.

هنگامی که پایه ایمپلنت به اندازه کافی بهبود یافت، جراحی دوم برای قرار دادن کانکتور یا اباتمنت روی پایه ایمپلنت ضروری است. در نهایت تاج در بالای اباتمنت قرار می گیرد. این تاج با سخت افزار مخصوص دندانپزشکی و یک پیچ کوچک به اباتمنت متصل می شود.





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: